Montaż szyby w specjalistycznym pojeździe budowlanym tj. koparka, koparko-ładowarka czy buldożer, w zasadniczy sposób nie różni się od sposobu wymiany szyby w zwykłym samochodzie osobowym. Oczywiście szyby do maszyn budowlanych mają nieco inny kształt niż szyby w samochodach osobowych, inna jest również ich wielkość, ale sposób montażu jest bardzo podobny. Wystarczy fachowo wymontować starą, pękniętą lub stłuczoną szybę z karoserii maszyny i w jej miejsce wstawić nową szybę, pasującą do konkretnego modelu koparki. Cała procedura wydaje się bardzo prosta, jednak samodzielny demontaż starej szyby już tak prosty być nie musi. W praktyce do wycięcia uszkodzonej szyby potrzeba co najmniej dwóch osób.
Jeśli szyba w koparce uległa całkowitemu stłuczeniu, jej wymiana na nową szybę jest stosunkowo prosta. Wystarczy zerwać starą uszczelkę, usunąć pozostałości stłuczonego szkła, które wciąż może przywierać do karoserii, oczyścić i odtłuścić rant karoserii, przymierzyć nową szybę i zamontować ją razem z dołączoną do zestawu uszczelką. Wymiana pękniętej szyby jest nieco bardziej skomplikowana. Taką szybę musimy zwyczajnie wyciąć z pojazdu. Używa się do tego celu specjalnego druta, który pozwala przeciąć warstwę kleju, na którym trzyma się szyba. Do wycięcia szyby potrzeba dwóch osób, jednej na zewnątrz pojazdu, drugiej we wnętrzu kabiny koparki. Drut działa jak klasyczna piła do drewna, dlatego po obu jego końcach musi znaleźć się osoba, która będzie kontrolowała jego ruch. Szyby do maszyn budowlanych są niekiedy specjalnie wzmacniane, przez co ich ciężar również jest większy. Dlatego do ściągnięcia takiej szyby również mogą być potrzebne dwie osoby.
Po usunięciu uszkodzonej szyby przystępujemy do montażu nowego elementu. Warto przy tym pamiętać, że szyby do maszyn budowlanych jednego typu często mają różne rozmiary, dlatego przed przystąpieniem do montażu powinniśmy się upewnić, czy aby na pewno nowa szyba będzie pasowała do danego modelu koparki. Taką szybę wystarczy po prostu przymierzyć do otworu w kabinie maszyny. Jeśli pasuje, zaczynamy montaż. Najpierw oczyszczamy i odtłuszczamy ranty karoserii oraz ranty samej szyby. Następnie gruntujemy ranty karoserii specjalnym preparatem gruntującym, a po wyschnięciu gruntu, nanosimy na karoserię warstwę specjalistycznego kleju do klejenia szyb w maszynach budowlanych. Do wyboru mamy zwykle dwa typy klejów, szybkoschnące i tradycyjne. Te pierwsze szybko wiążą, te drugie dają jeszcze możliwość wprowadzenia drobnych poprawek w ustawieniu szyby.