Chcesz stworzyć dobry newsletter?

Filed in Internet by on 2 grudnia 2012 0 Comments

Newsletter to nic innego jak elektroniczna forma folderu reklamowego. Wysyłany za pomocą poczty online.

Email markerting jest jednym z najważniejszych narzędzi w marketingu internetowym. Aby stworzyć go poprawnie należy przeanalizować kilka spraw. Pierwszą z nich będzie jego format. Najczęściej jest to HTML. Miej szacunek do odbiorców –nie zabieraj im zbyt wiele czasu i uwagi. Skrzynka to mocno zatłoczone miejsce. Jeśli newsletter będzie za długi, będzie zbyt długo się wczytywał to masz małe szanse, że odbiorca go przeczyta.

Dlatego przejdź do rzeczy od razu spełnij oczekiwania. Po coś przecież wybrane osoby zapisały się na twój newsletter. Wysyłaj subskrybentom tylko istotne i cenne z ich punktu widzenia informacje. Newslettery najczęściej zajmują się  najnowszymi materiałami dostępnymi w serwisie, portalu itp.

Istnieją pewne przepisy prawne które określają jakie warunki trzeba spełnić aby wciągnąć kogoś na listę mailingową. Sprawdź te reguły odnoszą. Najlepsza będzie bezpośrednia zgoda osoby zainteresowanej newsletterem. Czasem te osoby mogą zapomnieć, iż wyrazili zgodę na przesyłanie newslettera, dlatego poproś o potwierdzenie subskrypcji. Znaczy to, że newsletter będzie funkcjonować w postaci double opt-in. Po wypełnieniu formularza użytkownik musi potwierdzić chęć zapisu.

Zaprojektuj newsletter tak aby był zachęcający i nie nużący. Podejdź do jego tworzenia tak, jak do projektu strony. Pamiętaj, że nie masz korzyści z mailowania do ludzi, którzy nie są zainteresowani twoją ofertą. Dlatego przy każdym nowym newsletterze powinieneś załączyć link do rezygnacji. Pozwól im w łatwy wypisać się z niego. Utrudnianie wywołają opinie o tobie jako spamerze.

Umożliwiaj opcję – zwykły tekst. Niektórzy z nas nie lubią formatu HTML bo np. źle się im wyświetla. Zapewnij  alternatywę. Tekst musisz być przejrzysty i łatwy do objęcia wzrokiem.

Nie razy widziałeś komunikat: „Obrazy w tym e-mailu nie są wyświetlane”. Trzeba kliknąć na odnośnik, żeby obraz się załadował. A może wcale nie potrzeba grafiki w twoim newsletterze?

Znaj regulacje prawne mailingu. Naruszanie ich może dać efekt, że zostaniesz ukarany karą, a twoja reputacja upadnie. Zanim wyślesz newsletter dobrze jest sprawdzić jego wygląd, czy linki są poprawne, czy nie ma błędów itp.

Related posts:

About the Author ()

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *