Linki sponsorowane Google AdWords to nowoczesna forma reklamy w Internecie. Google sporo na niej zarabia, oferując w zamian szerokie spektrum narzędzi pomocy przy zakładaniu kampanii linków.
Narzędzie propozycji słów kluczowych
Jednym z podstawowych jest narzędzie propozycji słów kluczowych. Właściwie od tego należy zacząć swoją przygodę z AdWords’ami. W każdej reklamie chodzi o to, by była ona jak najbardziej skuteczna. Jej celem jest dotarcie do konsumentów, którzy poszukują określonych usług czy produktów. Dlatego konieczna jest optymalizacja kampanii AdWords, by najlepiej wykorzystać przeznaczony na reklamę budżet. Optymalizację i prowadzenie kampanii najlepiej zlecić profesjonalnej firmie działającej w branży SEM, ponieważ konfiguracja kampanii wymaga pewnego doświadczenia i wiedzy.
Prowadzenie kampanii wymaga ciągłego monitoringu i szybkich reakcji na zachodzące zmiany. Obecność nowych reklamodawców wymusza konieczność reakcji, rozsądnego zarządzania stawkami za kliknięcie itd.
Google AdWords w narzędziu propozycji słów kluczowych udostępnia Internautom wiele szczegółowych danych i statystyk, które mogą mieć decydujące znaczenie przy doborze słów kluczowych.
Narzędzie propozycji słów kluczowych jest bardzo pomocne przy planowaniu kampanii, pomaga wybrać najkorzystniejsze słowa kluczowe, pod którymi firma chce się promować. Informuje o liczbie wyszukiwań danej frazy w poprzednim miesiącu oraz o średniej liczbie wyszukiwań w czasie ostatnich 12 miesięcy. Google AdWords dostarcza także inne informacje – np. dotyczące konkurencji, a więc ilości reklamodawców, którzy licytują dane frazy.
Dopasowanie słów kluczowych
Zarządzający kampanią linków mogą także skorzystać z opcji dopasowania słów kluczowych. W zależności od tego, którą opcję wybierzemy, reklama będzie się wyświetlać dla różnego typu zapytań. Mogą to być zapytania zawierające w sobie dane słowo kluczowe, lub zawierające wyłącznie konkretne słowo kluczowe, a także zapytania w których znajdują się zbliżone frazy, synonimy. Można również zastosować tzw. dopasowanie wykluczające, zgodnie z którym wykluczamy słowo, pod którym nie chcemy wyświetlać reklamy.
Na etapie wyboru słów kluczowych, pod którymi chcemy promować swoją ofertę, można także wstępnie sprawdzić, jak Google AdWords prognozuje średni koszt za kliknięcie przy konkretnych frazach.
Wszystkie te dane trzeba skrupulatnie przeanalizować i wyciągnąć z nich wnioski. Ta wiedza – mądrze wykorzystana – jest bardzo przydatna dla planujących założenie kampanii linków sponsorowanych. Google daje użytkownikom wiele wskazówek technicznych oraz porad, wskazując także, że popularność słów kluczowych wśród Internautów i reklamodawców niekoniecznie przekłada się na efektywność naszej reklamy.