Gadżetem reklamowym może być każdy produkt taką zasadę przyjęły agencje reklamowa i przekonały do niej już niejedną firmę. Chyba najpopularniejsze gadżety reklamowe to długopisy, baloniki, czapeczki, torby reklamowe i bransoletki. Do tego katalogu upominków dochodzi też masa innych rzeczy. Właśnie… bo gadżet to taki drobny upominek z logo firmy nowego lub stałego dla klienta. A, że każdy z nas lubi być obdarowywany, to gadżety jako jedna z form reklamy są przez klientów świetnie przyjmowane. Wielu uważa, że to najlepsza reklama.
Weźmy na przykład taki długopis z logo firmy. Długopis jest takim upominkiem praktycznym, który zawsze się przyda. Włożymy go do torebki i w urzędzie czy na poczcie podczas, gdy musimy coś wypełnić na pewno nam się przyda. Z wdzięcznością pomyślimy wtedy o gadżecie upominku i o firmie, która nam ten prezent ufundowała. Przywykliśmy już, że gadżety reklamowe dostępne są w bankach. Wiadomo, oni walczą o klienta, a konkurencja na rynku jest bardzo duża. Podobnie sytuacja wygląda w sieciach telefonii komórkowej, a także ostatnio u dostawców energii elektrycznej. Wszędzie, gdzie konkurencja jest duża konieczne jest jakaś forma reklamy, a że gadżety reklamowe są skuteczną i miłą formą reklamy coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na tę formę reklamy. Na początku gadżety reklamowe uchodziły za dość tandetną formę reklamy na którą nie zdecydowałyby się renomowane instytucje (np. kancelarie adwokackie), jednak czasy się zmieniły i podejście do tej formy reklamy również. I tak wcześniej wspomniane kancelarie adwokackie wśród których konkurencja jest coraz większa decydują się na wręczanie swoim klientom drobnych upominków.
W jednej z większych kancelarii w Katowicach stały klient może dostać elegancki długopis z wygrawerowaną nazwą kancelarii, pracownicy maja do użytku gustowne pendrivy, do tego dochodzi paper kancelaryjny z, teczki , eleganckie koperty- w ten sposób buduje się pozytywny wizerunek. Nawet bogaty klient w garniturze nie pogardzi niewielkim prezentem . To tak jak w zwykłym handlu – trzeba nieco zainwestować, by za chwilę inwestycja się zwróciła. Gadżety reklamowe to inwestycja, która jak mało która zwraca się. Co więcej inwestycja ta wcale nie musi być bardzo duża. Na polskim rynku również firmy reklamowe rywalizują ze sobą, a co za tym idzie ich usługi i produkty można zakupić w bardzo konkurencyjnych cenach. Warto zerknąć do serwis aukcyjnego allegro, gdzie na przykład można kupić większą partię długopisów i zamówić od razu grawerowane logo firmy.