W jaki sposób działa nowoczesna rejestracja czasu pracy?

Filed in Biznes by on 23 lipca 2016 0 Comments

Nowoczesne biurowce wyposażone są w specjalistyczne bramki, które mają za zadanie podnosić bezpieczeństwo pracowników, a także umożliwiają kontrolę dostępu do budynku. Dzieje się tak, gdyż każda osoba wchodząca do budynku otrzymuje specjalna kartę, która następnie przypisywana jest do imienia i nazwiska. Dzięki czemu wiadomo, o której godzinie dana osoba weszła i opuściła budynek.

Rejestracja czasu pracy – główne zadania

Okazuje się, że zastosowanie rejestratorów czasu pracy niesie za sobą wiele korzyści. Pozwala na automatyczne rejestrowanie momentu rozpoczęcia i zakończenia pracy przez pracowników, którzy pracują na zmiany, weekendy. Rejestrowane są w ten sposób również nadgodziny, wyjścia służbowe, prywatne i spóźnienia. Tego typu rejestracja działa również mobilizująco na spóźnialskich, przez co zwiększa się efektywność pracowników i wydłuża czas spędzony w biurze. Bardzo ważnym zadaniem systemu rejestracji czasu pracy jest również kontrola dostępu do budynku, gdyż bez specjalnego upoważnienia, nie można dostać się na jego teren.

Podstawowe funkcje rejestratorów czasu pracy

Samo urządzenie posiada wiele przydatnych funkcji, które podnoszą jakość oraz skuteczność całego systemu. Przede wszystkim to rejestracja momentu przyjścia do pracy, czy wejścia na teren budynku poprzez zbliżenie karty magnetycznej lub poprzez wpisanie numeru PIN. Nowsze rejestratory posiadają również czytniki linii papilarnych, czyli otwarcie drzwi czy rejestracja momentu przyjścia odbywa się po odcisku palca. Dodatkowo w rejestratorach posiadających takie funkcje dodane są dodatkowe zabezpieczenia, które zapobiegają stosowaniu silikonowych odlewów czy nadrukowanych odcisków palców. W niektórych urządzeniach montowane są również kamery rejestrujące wszelkie zdarzenia, co jeszcze bardziej podnosi bezpieczeństwo.

Jak działa system RCP?

Wspomniane już było, że jedną z dodatkowych funkcji systemu jest kontrola dostępu. Jednak głównym zadaniem jest elektroniczna ewidencja czasu pracy, a także elastyczne zarządzanie bazą danych. Większość firm w swojej ofercie posiada montaż instalacji oraz wdrożenie, czyli implementację systemu zarządzania, który w dalszej kolejności można integrować z bardziej kompleksowymi i rozbudowanymi systemami klasy ERP. Sama instalacja urządzenia, to tak naprawdę wykorzystywanie niespełna 20% jego możliwości, gdyż to dzięki implementacji odpowiedniego systemu zarządzania kadrą można wykorzystać całość potencjału urządzenia. Innym zaletami związanymi z posiadaniem rejestratora to ogromna oszczędność czasu (pisemne przygotowywanie kart pracowniczych jest czasochłonne) oraz przede wszystkim pieniędzy.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *