Duża ilość odwiedzin strony internetowej mówi o jej atrakcyjności.
Nikomu nie trzeba tłumaczyć, że strony internetowe, jeśli nie odwiedza ich odpowiednio dużo gości, po prostu umierają. Jest to podyktowane także względami ekonomicznymi, bowiem wiele, a w niektórych przypadkach nawet wszystkie środki na utrzymanie serwera pochodzą przecież z zamieszczonych na stronie reklam – a jest ich tym więcej, im więcej gości ogląda każdego dnia daną witrynę.
Przyciągnięcie na łamy naszej witryny nowych internautów w dobie milionów stron internetowych może się jednak okazać niełatwym zadaniem – na każdy temat istnieje przecież naprawdę wiele serwisów, z których każdy chciałby przyciągać jak największą uwagę. Nie oznacza to jednak, że zadanie to jest niewykonalne – istnieją przecież sprawdzone i skuteczne metody na to, jak zwiększyć ilość odwiedzin – często nawet stosunkowo niewielkimi środkami.
Wyszukiwarki strony internetowej.
Chcąc, aby coraz więcej użytkowników sieci zaglądało na naszą witrynę, warto, żebyśmy przyjrzeli się roli, jaką w generowaniu ruchu internetowego ogrywają wyszukiwarki – szczególnie te najbardziej znane i, co za tym idzie, najczęściej przez internautów wykorzystywane, na czele z Google. To właśnie z nich na wszelkiego rodzaju strony trafia najwięcej użytkowników, którzy poszukują rozmaitych treści. Z tego z kolei bierze się wielka skuteczność i wynikająca z niej bezpośrednio ogromna popularność marketingu w wyszukiwarkach, który z grubsza podzielić można przede wszystkim na dwa aspekty – pozycjonowanie, które skupia się na działaniach poza witryną i optymalizacja, która z kolei stara się uczynić wszystko, by dana strona była jak najlepiej widziana przez roboty wyszukiwarek.
Optymalizacja.
Chcąc zoptymalizować stronę dla botów, powinniśmy skupić się zwłaszcza na jej kodzie, eliminując z niego wszystkie niepotrzebne lub użyte nieprawidłowo znaczniki – wszystkie z nich na pewno zostaną wyłapane przez bota patrolującego globalną sieć i z pewnością nie będą pozytywnie ocenione. Poza tym, warto postarać się, by teksty, jakie zamieszczamy na naszej stronie również były zoptymalizowane pod kątem danych słów kluczowych, zawierając ich odpowiednią ilość. Pozycjonowanie z kolei skupia się na tym, by uzyskać jak największą ilość linków prowadzących do naszej strony spod odpowiednich kotwic – tak bowiem nazywamy słowo lub frazę, której kształt przyjmuje dany link. Anchory linków powinny być frazą, na którą chcielibyśmy naszą stronę wypozycjonować.
Precle.
Linki najłatwiej jest zdobyć publikując tak zwane precle – artykuły sponsorowane o długości od jednego do kilku tysięcy znaków, które zawierają wspomniane wcześniej słowa lub frazy. Precle powinny być napisane na temat, którego dotyczą i wyglądać jak najbardziej naturalnie – po ich publikacji na stronach do tego stworzonych, frazy te zamienić należy w linki, które, jeśli uzbiera się ich odpowiednio duża ilość – zarówno tych pochodzących z precli, jak i systemów wymiany linków – przekładają się na pozycję w wyszukiwarce, której efekty z kolei zauważymy bardzo szybko w postaci zwiększonej ilości gości odwiedzających naszą witrynę.